
Selfi je svuda u svetu duboko usađen kao kulturni fenomen, no on treba da igra sporednu ulogu u hvatanju važnijih uspomena i prilika.
Živimo u dobu selfija – a imamo i selfi štapove kao dokaz. Prema Njujork Tajmsu, određeni muzeji sada zabranjuju upotrebu ovih produživih foto štapova, ne bi li osigurali bezbednost umetnina i posetilaca. Čini se da je naše goreće samoljublje, koje je nekada bila samo talasanje u našoj kolektivnoj savesti, sada postala pohlepna sila, nalik na cunami. Selfiji su nova moda, i jednostavno nam nikada nije dosta... ili ipak jeste?
Dobijanje savršene fotografije
Nova studija potkrepljena činjenicama pokazuje kako i gde dolazi do ovih autoportreta. Projekat pod nazivom Selfie City prikuplja na hiljade selfija iz velikih gradova, poput Njujorka, Moskve, Berlina, Bangkoka i Sao Paula, u cilju boljeg razumevanja selfija i njegovog uticaja širom sveta. U svrhu sastavljanja ove statistike o selfiju, tim projekta Selfie City nasumično je odabrao tri hiljade i dvesta fotografija sa Instagrama iz svakog od ovih pet gradova, a zatim primenio naprednu analitiku da identifikuje fotografije, te sazna starost i pol subjekata, kao i softver za prepoznavanje lica, sposoban da identifikuje ekspresije, poput osmeha i mrštenja.
Studija je donela neke veoma interesantne, ako ne i previše precizne rezultate. Među njima, i činjenicu da se žene u Moskvi najmanje smeše kada prave selfi, dok se ljudi (uglavnom žene) u Bangkoku i Sao Paulu najviše smeše.
Štaviše, dokazano je da, u svih pet gradova, žene prave više selfija od muškaraca. Da li to ukazuje na razlike između polova? Da li signalizira različite poglede na naš digitalni svet?
Moć prolaznosti
Stalna tehnološka evolucija dovela je do rastućeg osećaja prolaznosti u našoj kulturi. Kao rezultat toga, retko izdvajamo vreme da razmislimo o posledicama ovih trendova i promena koje utiču na nas kao društvo.
Snapchat, jedna od vodećih svetskih aplikacija za četovanje i selfi platforme, svoj uspeh je izgradila na volji sveta da prigrli privremeno umesto trajnog.
Izveštaj Biznis Insajdera od prošle godine zabeležio je da se među korisnicima aplikacije Snapchat, uključujući dve petine osamnaestogodišnjaka u SAD, „dnevno razmeni 760 miliona nestajućih fotografija i video snimaka” putem aplikacije.
Mada i dalje koristimo slike da ispričamo priče, one sve više počinju da služe za jednokratnu upotrebu. Od načina da se zauvek ovekoveči sećanje, fotografija velikom brzinom prerasta u sredstvo za zabavu i neobaveznu komunikaciju.
Ciljanje ka trajnom
Mada je jasno da selfi neće skoro izaći iz mode, on nikada neće biti adekvatna zamena za kvalitetne fotografije koje čine da naša sećanja zauvek traju. Slike većeg kvaliteta postići će bolje rezultate. Korišćenje servisa, kao što je trista.rs fotolab u cilju pravljenja visokokvalitetnih foto proizvoda Vaših fotografija sjajan je način da poboljšate i sačuvate sve dragocene životne trenutke.
Trista.rs fotolab takođe nudi opciju pravljenja prilagođenih foto knjiga, tako da imate mogućnost da sva svoja dragocena sećanja sačuvate na jednom mestu i godinama uživate u njima. Zar to nije sjajno? :)